MBPQS in Ecuador: Exploring its content validity for its application with caregivers of children with ASD

Título traducido de la contribución: El MBPQS en Ecuador: Exploración de la validez de contenido para su aplicación en figuras cuidadoras de niños con TEA

Elena Díaz Mosquera, Magaly Nóblega

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

2 Citas (Scopus)

Resumen

The aim of the current study was to explore the content validity of the Maternal Behavior for Preschoolers Q-set (MBPQS) for its application in caregivers of preschool children with autism spectrum disorder (ASD), residing in Ecuador. With this purpose, a linguistic adaptation of the instrument was made to the Ecuadorian context, which was evaluated by three professionals in the areas of Psychology, Preschool Education and Linguistics. With the adapted MBPQS, 10 Ecuadorian caregivers built a prototypical profile of ideally sensitive caregivers of typical development preschoolers, and 10 expert professionals in autism developed a prototypical profile of ideally sensitive caregivers of children with ASD. The profiles constructed by the two groups were compared with each other and with the normative criterion of the instrument. The results show the validity of the MBPQS to assess the sensitivity of caregivers of children with ASD.

Título traducido de la contribuciónEl MBPQS en Ecuador: Exploración de la validez de contenido para su aplicación en figuras cuidadoras de niños con TEA
Idioma originalInglés
Número de artículoe-2063
PublicaciónCiencias Psicologicas
Volumen14
N.º1
DOI
EstadoPublicada - ene. 2020

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© P. M. Latinoamericana.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'El MBPQS en Ecuador: Exploración de la validez de contenido para su aplicación en figuras cuidadoras de niños con TEA'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto