La realidad aumentada como herramienta de mejora en los procesos de comercialización

Revelo Portilla Irene, Quishpe Morales Santiago, Galarza Astudillo Alex, Guerra-Torrealba

Producción científica: RevistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The post-pandemic era has brought about changes and innovation worldwide, particularly in the field of marketing businesses. Thus, the present project emerges with the purpose of providing a technological resource for managing the home goods sales process. The mobile application aims to enhance this process, prioritizing customer requirements and incorporating augmented reality tools. The development involves gathering user stories, empowering the application with software implementation, and providing a detailed foundation using the Extreme Programming (XP) software development methodology. As a result, a software product has been created, specifically a mobile application with augmented reality, representing a revolutionary technology. This application improves the home goods purchasing process for users through 3D modeling.

Título traducido de la contribuciónAugmented reality as a tool to improve marketing processes
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)339-351
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2024
N.ºE69
EstadoPublicada - 2024

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2024, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

Palabras clave

  • 3D modeling
  • Augmented reality
  • commercialization
  • innovation
  • mobile application

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'La realidad aumentada como herramienta de mejora en los procesos de comercialización'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto