Influence of Needs and Lifestyles on the Bop Consumer: A Perspective in Ecuador

Título traducido de la contribución: Influencia de las necesidades y estilos de vida del consumidor de la Base de la Pirámide: una perspectiva en Ecuador

Iliana E. Aguilar Rodríguez*, Carlos H. Artieda Cajilema, Geovanni F. Tapia Andino

*Autor correspondiente de este trabajo

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

The study is conducted in families of a rural population of the Republic of Ecuador, classified based on their social, cultural, and economic characteristics in the BOP market. Fifty groups were selected from these populations. Two hundred eighteen participants underwent detailed interviews and natural observation. The findings indicated a strong preference for national and traditional products, although also a preference for regional and global developments, showing differences in lifestyle and a combination of consumer needs. It is found that these consumers can be loyal to brands representing different social statuses. Therefore, companies should design more effective marketing strategies to target this market, whose growth is attractive for the development and increase of their sales volume.

Título traducido de la contribuciónInfluencia de las necesidades y estilos de vida del consumidor de la Base de la Pirámide: una perspectiva en Ecuador
Idioma originalInglés
PublicaciónCuadernos de Desarrollo Rural
Volumen19
DOI
EstadoPublicada - 2022
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2022, Pontificia Universidad Javeriana. All rights reserved.

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Influencia de las necesidades y estilos de vida del consumidor de la Base de la Pirámide: una perspectiva en Ecuador'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto