Estudio teórico sobre desarrollo de cursos en espacios virtuales de enseñanza-aprendizaje

Patricio Medina-Chicaiza, Walfredo González-Hernández, Osmany Pérez Barral

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

Resumen

This work is a reflection about the implementation of courses in virtual learning spaces (EVEA) as a support for blearning. It contains a review of documents in Spanish and English indexed in databases such as: Springer, JSTOR, Google Scholar and ScienceDirect. The analysis of specialized literature allowed to establish the theoretical framework that supports the design of courses in EVEA based on scientific studies, in addition to the construction of the definitions of the terms blearning and implementation of virtual courses.

Título traducido de la contribuciónSystematic review of literature on course development in virtual teaching-learning spaces
Idioma originalEspañol (Ecuador)
Número de artículo34
PublicaciónEspacios
Volumen39
N.º20
EstadoPublicada - 22 feb. 2018
Publicado de forma externa

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2018.

Palabras clave

  • BLearning
  • Teaching-Learning
  • Virtual spaces

Citar esto