Aplicación móvil empleando realidad aumentada para el fortalecimiento del proceso de enseñanza aprendizaje: Revisión sistemática de literatura

Willian Javier Ocampo-Pazos, Bryan Josué Albán-Ordoñez, Gabriela Brigith Rodríguez-Gómez, Luis Javier Ulloa-Meneses, Rodolfo Sirilo Córdova-Gálvez

Producción científica: Contribución a una revistaArtículorevisión exhaustiva

1 Cita (Scopus)

Resumen

Augmented reality is a current technological tool that allows the interaction of virtual objects with the real world. This technology has been implemented by several researchers for educational purposes that makes it possible to strengthen and improve teaching-learning, especially in the nursing study. In this research, a systematic review of the literature on teaching materials that apply augmented reality for education is carried out. The Torres-Carrion, González, Aciar & Rodríguez (2018) method is used to structure the research problem, obtaining questions that involve augmented reality standards, design guides, interactive methods, educational technological innovation and processes of adaptation to current technological resources. 313 papers were found applying the semantic search script, however, 35 studies are related.

Título traducido de la contribuciónMobile application using augmented reality to increase the teaching-learning process: Systematic literature review
Idioma originalEspañol
Páginas (desde-hasta)332-344
Número de páginas13
PublicaciónRISTI - Revista Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao
Volumen2020
N.ºE32
EstadoPublicada - ago. 2020

Nota bibliográfica

Publisher Copyright:
© 2020, Associacao Iberica de Sistemas e Tecnologias de Informacao. All rights reserved.

Palabras clave

  • Augmented reality
  • Interactive system
  • Systematic review

Huella

Profundice en los temas de investigación de 'Aplicación móvil empleando realidad aumentada para el fortalecimiento del proceso de enseñanza aprendizaje: Revisión sistemática de literatura'. En conjunto forman una huella única.

Citar esto